Čínský internetový gigant Alibaba prodal během středečního "dne nezadaných" zboží v rekordní hodnotě 14,3 miliardy dolarů (360 miliard Kč). K překonání prodejního rekordu z loňského roku přitom stačila jen polovina dne, oznámila dnes firma.

Den nezadaných připadá na 11. listopadu, svátek ovšem před lety přerostl v největší horečku internetových nákupů na světě a tržbami překonal i věhlasný americký "černý pátek" a následné "kyber-pondělí" dohromady.

Společnost Cainiao, logistický partner e-shopu Alibaba, prozradila, že jen pro realizaci logistiky této akce bylo potřeba 1,7 milionu doručovatelů, 400 tisíc vozidel, 5 tisíc skladů a 200 letadel. Doručení zásilek firma realizovala s řadou partnerů, kteří zajišťovali doručení do zahraničí.

Během prvních osmi minut prodeje utratili zákazníci Alibaby jednu miliardu dolarů. Do hodiny od zahájení prodeje tržby dosáhly 3,9 miliardy dolarů, což byl téměř dvojnásobek částky, kterou lidé za zboží nechali za prvních šedesát minut loňského prodeje.

Alibaba a další čínští internetoví prodejci dnes nabízeli slevy, na které řada zákazníků čekala celý rok. K mání bylo šest milionů produktů od 40 tisíc výrobců. S reklamou čínskému prodejci pomáhali například představitel agenta 007 Daniel Craig nebo americký zpěvák Adam Lambert.

Celodenní rekord prodeje z loňského roku překonal ještě před polednem pekingského času také velký domácí soupeř Alibaby, společnost JD.com.

Související