Poblíž německého Stuttgartu projel poprvé v Evropě po veřejných cestách sériově vyráběný nákladní automobil určený pro každodenní provoz, který se obejde bez pomoci řidiče. Šlo o vůz automobilky Daimler a jízda se odehrála za běžného provozu.
V případě nákladních aut nejde o tak velké sci-fi, jak by se na první pohled mohlo zdát. Kamiony jezdí hlavně dlouhé trasy po dálnicích, které jsou pro autonomní vozy tím nejpřehlednějším prostředím. Navíc se investice do moderních technologií může rychle vrátit. Auto bude totiž moci být v provozu po mnohem delší dobu během dne. Řidič, který bude spíše hlídat náklad než řídit, si své povinné přestávky odbude během autonomní jízdy.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 40 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111