Od ledna nový zákon nařizuje výrobcům aut registrovat všechny vozy, které exportují po vlastní ose. To se týká hlavně nákladních aut a autobusů. Právě z takto vzniklých údajů v registru vozidel pak vycházejí všechny statistiky o vývoji tuzemského trhu. Jiný zdroj dat neexistuje, kvůli změně zákona tak dochází ke zkreslení.

Pokud chtějí například v kopřivnické Tatře vyvézt auto po vlastní ose, musí pro ně nejprve získat české registrační značky. Ty si ale na přepážce ani nepřevezmou. Obratem je zase vracejí a žádají o odhlášení vozidla z registru kvůli exportu. I pár minut, po které se vůz oficiálně stal součástí českého vozového parku, ale stačí, aby se objevil ve statistikách o vývoji počtu prodaných nákladních aut na českém trhu.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?