Společnosti Uber zkouší nákladní dopravu
Společnosti Uber zkouší nákladní dopravu
autor: UBER

Americký Uber chystá přerod na všestrannou dopravní společnost. Původně začínal jako taxi služba, zkušenosti s dopravou milionů lidí denně teď zužitkuje při rozvážení spotřebního zboží, jako jsou potraviny nebo oblečení.

S dovážením balíčků firma už pár let experimentuje, nyní je připravena začít naostro. Na přelomu září a října Uber oznámí partnerství s desítkami amerických maloobchodů a módních značek, kterým zajistí rychlou dopravu zboží k zákazníkům. Informoval o tom server Recode, který se odkazuje na dva zdroje obeznámené se zaváděním novinky.

Dopravní služba začne fungovat nejprve v New Yorku, kde mezi zákazníky zahrne i luxusní značky sídlící v okolí Páté Avenue na Manhattanu. Následovat budou obchody v San Franciscu. Jména konkrétních firem, které nové služby Uberu využijí, se portálu zjistit nepodařilo.

Uber jednal i s velkými softwarovými firmami jako Bigcommerce nebo Shopify, které pomáhají malým obchodníkům se založením e-shopů.

Online obchod se zeleninou tlačí na rychlou dopravu

Drobným online obchodům by mohla nová služba Uberu zajistit větší konkurenceschopnost vůči Amazonu. Ten je v dodávání zboží americkou jedničkou, objednávku v některých městech doručí během pouhé hodiny a testuje i využívání dronů. 

Tlak na rychlost dopravy přitom stoupá, jednak díky přesouvání nákupů na internet, jednak díky rostoucí oblibě e-shopů s čerstvými potravinami.

Uber už několik let s doručováním zboží experimentuje. Lidem ve Washingtonu rozvážel kondomy a léky na chřipku, obchodu Home Depot pomohl už před dvěma lety dodávat lidem vánoční stromky. Pro e-shop Gilt Groupe dopravoval zlevněné luxusní zboží.

Přeprava zboží se však americké společnosti nepodařila rozjet tak rychle jako původní taxi služba. V některých případech o smlouvu Uber přišel. "Naše partnerství nenaplnilo očekávání, částečně proto, že Uber nebyl schopný pojistit dopravované zboží," řekl deníku Wall Street Journal mluvčí Gilt Groupe. 

Teď se očekává, že služby využijí hlavní americké maloobchodní značky jako například Target nebo Macy's. Partnerství tak bude výhodné pro dopravce i obchodníky.

Autoři: rum