Tři nově vyrobené lokomotivy s označením 774.711 – 713, určené pro těžkou posunovací a traťovou službu, dodá CZ Loko v průběhu podzimu společnosti Fennia Rail, prvnímu privátnímu železničnímu operátorovi ve Finsku. Český výrobce má v pobaltských státech a Ruské federaci dobré jméno, zejména kvůli tomu, že má zkušenosti s výrobou lokomotiv pro tento trh.

„Motorová lokomotiva díky komplexní modernizaci splňuje nejnáročnější kritéria evropských norem TSI a požadavky provozovatelů. Ať již jde o vysokou spolehlivost, výraznou úsporu nákladů na provoz a údržbu nebo ekologický provoz, vysoký komfort a bezpečnost obsluhy,“ říká Roman Čechura, manažer marketingu CZ Loko.

Výkonná a ekologická lokomotiva

Lokomotivy řady 774.7 jsou určeny pro rozchod kolejí 1 524 mm a provoz až do - 40 °C. V lokomotivách je použit spalovací motor CAT 3512 C HD o výkonu 1 550 kW, který splňuje evropské emisní normy Stage IIIA. Právě šetrností k životnímu prostředí, bezpečností a ekonomickou efektivností chce Fennia Rail Oy přesvědčit finské podniky, aby daly přednost tomuto konkurenčnímu způsobu nákladní dopravy.

Nádrž na naftu má objem 5 000 litrů, celková hmotnost lokomotivy je 115 t, maximální rychlost 90 km/h, odpovídá normám TSI pro interoperabilitu pro provoz v České republice, Slovenské republice, Maďarsku, Polsku a Finsku. Lokomotiva je vybavena digitálním řídicím systémem a diagnostika je zajištěna prostřednictvím GSM. Stroj je vybavený také finským vlakovým zabezpečovačem a radiostanicí.

Třetí dodávaná lokomotiva 774.713 je zároveň jubilejní stou modernizovanou diesel-elektrickou lokomotivou ve společnosti CZ Loko. Za svou historii již kromě stovky modernizovaných šestinápravových lokomotiva dodala společnost dopravcům doma i v zahraničí ještě 71 nových šestinápravových lokomotiv a celkem 662 dvou a čtyřnápravových lokomotiv.

Související