Italská stavební společnost Serenissima Costruzioni se odvolala proti vyloučení i ve třetí zakázce na opravy dálnice D1. Za rozšíření a výměnu povrchu zhruba sedmi kilometrů komunikace mezi Měřínem a Velkým Meziříčím požadovala zhruba 850 milionů korun, o 150 milionů méně, než činila druhá nejnižší nabídka sdružení firem Eurovia a Strabag. Na posouzení námitky má nyní desetidenní lhůtu, řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký.

Právě mimořádně nižší cena byla důvodem, proč ŘSD nabídku italské stavební společnosti vyřadilo s poukazem na to, že firma nižší cenu věrohodně nezdůvodnila a že její ceny nemusí pokrývat skutečné náklady. Pokud ředitelství námitku firmy zamítne, může se společnost ještě obrátit na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

To už společnost učinila i v předchozích tendrech na modernizaci D1 v úsecích mezi Ostrovačicemi a Kývalkou a mezi Hvězdonicemi a Ostředkem. V posledně jmenovaném případě už ÚOHS řízení zastavil a úsek od minulého týdne rekonstruuje konsorcium společností Metrostav, Swietelski a Hochtief.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se modernizují postupně. Ještě během letoška chce ŘSD vypsat výběrová řízení na modernizaci dalších dvou úseků.

Rekonstrukce D1 začala vloni na čtyřech úsecích, dva z nich byly dokončeny a dva, mezi Lhotkou a Velkou Bíteší a mezi Větrným Jeníkovem a Jihlavou, se opravují i v letošním roce. Letos chce ŘSD zahájit opravy na dalších třech úsecích, z nichž na prvním u Hvězdonic silničáři provádí přípravné práce.