Nasazení nového WMS (Warehouse Management System) umožní mimo jiné kompletní odstranění papírových dokumentů z celého procesu řízení skladových operací. Uživatelé řešení CCV Řízený sklad rovněž budou mít v každém okamžiku k dispozici celou řadů klíčových údajů – například aktuální stav jakékoli operace nebo skladové množství libovolného výrobku a jeho umístění.

Tím by mělo dojít ke zvýšení efektivity pracovníků a tím i navýšení výkonnosti celého skladu. Systém také poskytuje data jak pro hodnocení efektivity jednotlivých procesů, tak pro nastavení motivačního ohodnocení pracovníků ve skladu. Cílem nasazení nového řešení je rovněž eliminování chybovosti lidského faktoru při příjmu či výdeji zboží, které mohou způsobovat nepřesně vychystané a expedované zakázky.

V souladu se současnými náročnými požadavky zákazníků pracuje systém s velmi širokým sortimentem, který čítá 300 až 400 tisíc položek v číselníku. Skladovaný sortiment na skladu zarhnuje desítky tisíc dveří a zárubní, ale také kování, pláště, zámky, materiál z výroby či k úpravě, obaly, spotřební materiál a další.

Kromě centrálního skladu v Jihlavě navíc Sepos disponuje i menšími sklady v části ze 17 prodejních středisek, které jsou rozmístěny po republice. „Na silný rozvoj, kterým naše firma prošla v minulém období, jsme museli zareagovat nejen navýšením výrobních kapacit, ale i posílením kapacit skladových s cílem zkrátit dodací termíny,“ říká Lumír Kozubík, šéf společnosti Sepos.

Vlastní implementace řešení odstartovala v průběhu května 2015, spuštění do ostrého provozu se předpokládá ve třetím čtvrtletí letošního roku.

Související