V rámci prevence vzniku kritických situací při průjezdu zatáčkami Linde nově vybavuje své malé EVO dieselové, LPG a CNG vysokozdvižné vozíky systémem Linde Curve Assist, který automaticky reguluje rychlost během zatáčení s ohledem na úhel natočení kol, čímž chrání řidiče před riskantními manévry při řízení.

Řidiči nových vozíků Linde se také mohou těšit na poslední generaci sedaček s možností nastavení dle hmotnosti řidiče, optimalizovaným rozložením tlaku, minimalizovaným přenosem vibrací a možností volby mezi mechanickým a vzduchovým odpružením. Dále je kabina doplněna o novou područku vybavenou funkcí Linde Load Control. Řidiči si mohou jednoduše nastavit délku a výšku područky tak, aby vyhovovala jejich tělesným proporcím.

Přestože cena nafty je stále nízká, zůstává úspora paliva i nadále významným tématem. Kromě komponentů, jako je například úsporný 26 kW motor a unikátní hydrostatický pohon, jsou modely Linde H14–H20 EVO nyní vybaveny elektrickým ventilátorem, který individuálně upravuje teplotu hydraulického oleje, chladicí kapaliny a plnicího vzduchu, čímž je zajištěn úsporný systém chlazení. Navíc, tři různé režimy výkonu umožňují řidiči zvolit nejvýhodnější poměr mezi spotřebou paliva a výkonem. Standardní režim Efficiency, energeticky úsporný Economy a Performance pro maximální výkon při manipulaci.

Spolehlivost vozíků v provozu je jedním z nejdůležitějších požadavků zákazníků. Z tohoto důvodu je v nové řadě Linde H14–H20 ve standardní výbavě nainstalován elektronický systém ochrany motoru. Ten sleduje nejdůležitější parametry vozíku, zobrazuje chybové zprávy na displeji a v případě poruchy nebo odchylky, pokud je to nutné, sníží výkon a ochrání tak motor před dalším poškozením. Mezi sledované parametry patří například hladina motorového oleje, tlak oleje, úroveň a teplota chladicí kapaliny a teplota hydraulického oleje.

Dynamický test stability

Až doposud byla stabilita čelních vysokozdvižných vozíků testována staticky podle normy ISO 22915. Test se prováděl se stojícím vozidlem na naklápěcí plošině. V praxi ale stále dochází k nehodám, kdy se vozík převrátí na stranu v důsledku nesprávného řízení. Tím vznikl podnět a zároveň výzva k dynamickému testu stability. Technická komise v rámci Evropského výboru pro normalizaci vytvořila test dynamické stability, na základě kterého musí být nyní boční stabilita čelních vysokozdvižných vozíků s nosností do 5 tun dodatečně ověřována výrobcem.

V takzvaném L-testu musí nezatížený vozík bez problému projet 90ti stupňovou zatáčkou na 90 procent své maximální rychlosti a nepřekročit tím hranice stanovené dráhy. Linde vozíky díky své konstrukci s vysoko uloženou montáží řízené nápravy tímto testem prošly i bez užití bezpečnostního systému Linde Curve Assist.

Související