„Nápor bude vrcholit od 15. do 17. prosince. Očekáváme ještě větší zájem o on-line nákupy vánočních dárků než v loňském roce, což ostatně potvrzují i výsledky z posledních dnů,“ řekl Rudolf Žůrek, ředitel logistiky Alza.cz. Hodnota skladových zásob připravených na vánoční sezónu dosáhla u největšího českého on-line obchodu rekordních téměř dvou miliard korun.

Rekordní obrat očekává letos například i internetový obchod Parfums.cz. Zatímco v roce 2012 se pohyboval kolem 2,3 miliard korun, letos by měl dosáhnout až 3,3 miliard.

„Nárůstu obratu firma dosáhla navzdory čtyřměsíčnímu výpadku distribuce na Ukrajině způsobeném vojenským konfliktem v regionu. Krize na Ukrajině nás zasáhla znatelně. Pokud by k ní nedošlo, dosáhli bychom přibližně o sedm procent vyššího obratu," uvedl marketingový ředitel firmy Radek Ondrášík.

Alza letos zejména kvůli zvládnutí předvánočního náporu investovala do nových skladových prostor, prodejen, výdejních boxů, vlastní dopravy a posílených pracovních týmů, uvedl Rudolf Žůrek. Podle něj můžou zákazníci zboží, které se bude doručovat na prodejny Alzy po celé České republice, objednávat ještě během pondělí 22. prosince, a to do 20 hodin. „V případě dodržení tohoto termínu budou objednávky na našich pobočkách v úterý 23. 12.,“ sdělil Žůrek.

„Při dodání zboží přepravcem platí jako nejzazší termín pro uskutečnění objednávky s doručením do Štědrého dne pátek 19. 12. do 18 hodin. Rozhodně však nedoporučuji zákazníkům nechávat nákupy dárků na poslední chvíli. Stačí nepřízeň počasí a přepravci nemusí stihnout dodat vytoužené dárky včas,“ dodal Žůrek.

Napilno mají v těchto dnech po celém světě i dopravci, kteří vozí zásilky na výdejny nebo až k nakupujícím. Třeba Fedex očekává, že 16. prosinec bude nejrušnějším dnem v jeho historii.

Firma předpokládá, že mezi Černým pátkem (konec listopadu) a Štědrým dnem celosvětově přepraví více než 290 milionů zásilek, což znamená 8,8procentní meziroční nárůst celkového objemu v tomto období.

Podle prognózy společnosti eMarketers celosvětové tržby v elektronickém obchodě v režimu B2C letos vzrostou o 20,1 procent a dosáhnou 1500 miliard dolarů, přičemž největší - více než třetinový podíl - na tom ponese asijsko-pacifický region.

Související