V občerstvování za volantem tak Češi a Češky patří mezi přeborníky – celosvětový průměr totiž činí 42 procent v pití a 37 procent v pojídání pokrmů.

Mezi další typické nešvary za volantem patří posílání textových zpráv, ale i sdílení sociálních sítí. Dotazovaní ze západoevropských zemí – nejvíce z Nizozemí (25 %) – přiznávají aktivitu na sociálních sítích při řízení výrazně častěji než lidé z jiných částí světa.

Například ve Spojených státech jsou muži i ženy za volantem opatrnější, sociálním sítím se věnují mnohem méně často než obyvatelé ostatních zemí – v USA tuto aktivitu uvádí pouhé jedno procento respondentů zapojených do průzkumu společnosti LeasePlan, která poskytuje operativní leasing automobilů.

Řidiči v průzkumu odhalili také méně častá, o to však zajímavější aktivity během řízení. Třeba jedno procento českých mužů se za volantem holí. Za svými jemnějšími protějšky ale pánové silně zaostávají: 20 procent českých řidiček se totiž při řízení běžně líčí. S jakým výsledkem, výzkum nezjistil…

Související