Pokud potřebují firmy v Česku poslat zásilky námořní dopravou, většinou využívají přístav v Hamburku. Přijel jste to změnit?
Ano, máte pravdu. Mezi Českou republikou a Hamburkem je dlouhé historické pouto. Hamburk je také o 300 km blíž než Rotterdam a mezi Německem a Českem je velká obchodní výměna. V současné době se ale logistický svět i námořní doprava rychle mění. Přicházejí velké lodě s kapacitou až 18 tis. TEU. Mluví se ale už o lodích s kapacitou 22 tis. TEU. Před patnácti lety přitom jezdily lodě o 6000 TEU, vývoj je tedy neuvěřitelně rychlý. Jedna z největších výhod Rotterdamu je, že se k nám tyto obrovské lodě dostanou velice jednoduše. Třeba v Hamburku s tím mají problémy a musejí prohrabávat dno.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111