Tři největší rejdařské firmy světa alianci neuzavřou. Čínští úředníci odmítli přijmout propojení Maersk Line, MSC a CMA CGM, které chtěly od letošního roku sdílet přepravní kapacity na nejvytíženějších kontejnerových trasách východ-západ. Je toto rozhodnutí po předcházejícím souhlasu regulačních úřadů Spojených států a Evropské unie překvapivé?
Námořní trojka zdůvodňovala vznik aliance P3 zvýšenou konkurencí a potřebou uspořit náklady, ale i odkazem na ochranu životního prostředí. Řada rejdařů si totiž před poklesem světové ekonomiky objednala nové lodě. Tato kolize pak vedla ke zvýšení nákladů a snížení cen.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111