Pod výpadek v distribuci se podepsaly především ekonomickými důvody. „V posledních týdnech se situace stabilizovala. Kurz hřivny vůči koruně sice na začátku března spadl ze 2,4 na 1,7, ale výkyvy už aktuálně nejsou tak výrazné,“ uvedl Radek Ondrášík, marketingový ředitel Parfums.cz.

Vzhledem k ruské anexi poloostrova Krym však český e-shop přišel o část ukrajinského trhu. A situace není pochopitelně optimální ani na východě země. „V Doněcké oblasti, především ve Slavjansku, probíhají intenzivní boje a samozřejmě příliš nepočítáme s tím, že by z tohoto regionu přicházelo větší množství objednávek,“ dodal Radek Ondrášík.

Nucená pauza v distribuci trvala tři a půl měsíce, což se promítne mírně negativně do letošního celkového obratu, na další nárůst tržeb on-line obchodu by to ale nemělo mít zásadnější vliv. „Kdyby výpadek trval déle než půl roku, byl by to problém. V ukrajinském případě to zásadní není a situaci se podařilo zvládnout,“ uvedl Radek Ondrášík.

Předloni Parfums.cz vykázal obrat 1,5 mld. korun, loni pak 2,6 mld. a letos firma odhaduje nárůst až na 3,3 mld.

Související