Podle společného prohlášení firem vznikne díky jejich spolupráci první železniční vagón na přepravu LNG v Evropě. „Tento projekt má dva pozitivní dopady na životní prostředí. Zemní plyn je čisté palivo a zároveň železnice je ekologické dopravní řešení,“ řekl Heiko Fischer z firmy VTG, která je zodpovědná za vývoj a zkompletování obou prototypů včetně získání potřebných povolení. Její divize železniční logistiky nedávno vytvořila joint venture s železniční divizí společnosti Kühne + Nagel.

„Těší nás, že vytváříme nové možnosti pro dopravu zkapalněného zemního plynu,“ dodal Miroslav Černý z Chart Ferox. Ta vyvine v Děčíně kryogenické součásti na uchování LNG.

Prototypy budou schopny přepravovat dvojnásobné množství LNG ve srovnání se silničními nákladními vozy. Díky speciální izolaci by měl plyn vydržet ve zkapalněném stavu až 6 týdnů, uvedly firmy v tiskové zprávě.

Spojení mezi kryogenní nádobou a podvozkovým rámem vyžadovalo zvláštní výzkum, který završily dynamické a vibrační testy. Bezpečnostní opatření budou mimo jiné zahrnovat možnost sledování přes GPS. Vagóny budou také vybaveny těžšími sadami kol.

Prototypy mají být připraveny do konce letošního roku a poté projdou ještě závěrečnými testy a schvalovacím procesem.

Společnost VTG se zabývá pronájmem vagonů a železniční logistikou. Skupina disponuje jednou z největších soukromých flotil vagonů v Evropě, která zahrnuje téměř 53 tis. jednotek, převážně cisternových, velkokapacitních nákladních a plošinových.

Chart Ferox je vedoucí výrobce a dodavatel vybavení pro uchování a přepravu zkapalněných technických plynů se sídlem v Děčíně. Patří do skupiny Chart Industries.

Související