„V automobilové dopravě České republiky zaujímá hlavní město Praha specifické postavení projevující se v nadprůměrně vysoké dopravní intenzitě ve srovnání s jinými českými městy nebo s dálnicemi a silnicemi na ostatním území republiky,“ uvedl Ladislav Pivec, šéf TSK.

Každoroční nárůst automobilové dopravy, zaznamenaný na území hlavního města v období po roce 1990, se v letech 2008 až 2009 prakticky zastavil a po opětovném významnějším nárůstu v roce 2010 došlo v letech 2011 a 2012 k mírnému poklesu. V roce 2013 pak intenzita automobilové dopravy nepatrně narostla.

Celkově se automobilová doprava na území metropole v roce 2013, měřená dopravním výkonem na celé komunikační síti, zvýšila meziročně v průměru o 0,3 %. Z toho doprava osobními automobily vzrostla o 0,2 % a doprava nákladními automobily a autobusy o 1,6 %.

Wilsonovou ulicí na přemostění Masarykova nádraží projelo v průměrný pracovní den roku 2013 celkem 92 tis. vozidel, v prostoru u Hlavního nádraží 82 tis. vozidel a přes Nuselský most 80 tis. vozidel.

Ze statistik vydané ročenky vyplývá, že celková délka pražské komunikační sítě je 3972 km, z toho 10 km dálnic a 98 km ostatních rychlostních komunikací. Celkem je v Praze 10 tunelů s délkou 8,5 km.

Na území hlavního města je registrováno 855 tis. motorových vozidel, z toho necelých 666 tis. osobních vozů. Za průměrný pracovní den ujedou 21,9 mil. km. Na motorové dopravě mají automobily podíl 43 % a hromadná doprava 57 %.

Související