Výroba piva Budějovického Budvaru kontinuálně roste a je tažena především exportem. Pivovar je druhým největším vývozcem piva v České republice. Mimo to se v posledních letech změnila zákaznická poptávka po pivu a s tím i jeho distribuce. To byly hlavní důvody pro přistoupení ke změnám v expedičním skladu.

"Trh se obecně za poslední roky dramaticky změnil. Prodej piva se přesouvá z gastronomických zařízení do maloobchodu. Za posledních deset let zmizely z gastronomických provozů 4 mil. hektolitrů piva. V roce 2013 se u nás celkem vyrobilo 17 milionů hektolitrů, takže je to dost vysoké číslo," říká Pavel Pánek, vedoucí oddělení nákupu a logistiky Budějovického Budvaru. Pivo se tak stále víc distribuuje v lahvích a už ne tolik v sudech, což je pro logistiku výrazná změna. "Druhá změna spočívá v neustálém zmenšování obalů," vysvětluje Pánek. Roste totiž poptávka po tzv. multipacích a plechovkách oproti tradičním přepravkám. Třetím trendem je prodej velkého množství piva v krátkém časovém rozmezí, dodává.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci.