"Pro WMS systém jsme se rozhodli také z toho důvodu, že jsme měli velké časové rezervy a nízkou výkonnost na příjmu materiálu. Stávalo se, že zásoby stály i několik dní na skladě, zatímco na ně výroba čekala a nevěděla, jestli jsou vůbec k dispozici. Z tohoto důvodu docházelo ke zbytečným skluzům a výpadkům na montáži a hektické operativě, což zbytečně navyšovalo náklady,“ uvedl Michal Horáček, ředitel logistiky ve Škoda Transportation.

Společnost měla požadavek na vybudování systému pro správu skladování a logistiky, který bude schopen řídit různorodý sklad s mnoha položkami a zároveň bude integrován na všechny stávající systémy.

DCIx WMS bude úzce propojen s informačním systémem pro sběr výrobních dat DCIx MES, který společnost Aimtec u zákazníka implementovala v roce 2011. Součástí řešení je také integrace WMS na podnikový informační systém BaaN a systém na podporu kvality PALSTAT.

Projekt se bude zaměřovat na řízení příjmu do materiálového skladu, doplnění materiálu do výroby dle jejích aktuálních potřeb nebo řízení procesů kvality a inventur včetně výstupních reportů.

Hlavním cílem zavedení nového informačního systému je nastavení řízeného skladu přes unikátní identifikaci pomocí QR kódů: tisk etiket s QR kódem při příjmu materiálu pro identifikaci balení na skladu, získání on-line informací o skladových zásobách a pohybech materiálu, provádění technické kontroly dle předdefinovaných pravidel a zavedení cyklických inventur.

Důraz je kladen na řízení pohybu materiálu dle FIFO a FEFO a na detailní zpětnou sledovatelnost provedených transakcí.

Projekt nasazení informačního systému DCIx WMS odstartoval na začátku roku, ostrý provoz se plánuje na červen.

Související