Lipsko patří vedle amerického Cincinnati a Hongkongu mezi hlavní body celé expresní sítě firmy. Lipským Air Hubem každý den proteče kolem 90 % evropských a 10 % celosvětových zásilek firmy. Jen po Evropě přepraví DHL Express každý den vzduchem průměrně 2500 tun nákladu.

„Od roku 2008, kdy jsme přestěhovali hlavní evropský hub do Lipska, jsme zde zvýšili denní objem zásilek na pětinásobek. Vzhledem k tomu, že chceme do budoucna dále růst, zvažujeme další možnosti, jako je optimalizace procesů nebo přesměrování některých hlavních linek přes Lipsko a s tím související rozšíření areálu," řekl ještě před oznámením o rozšiřování překladiště v rozhovoru pro časopis Logistika John Pearson, ředitel DHL Express Europe.

Vedení firmy se nakonec rozhodlo úmysl zrealizovat. Do konce letošního roku tak má vedle třídicího centra vyrůst další, které zhruba zdvojnásobí jeho celkovou plochu.

kontejneryFirma se rozhodla pro tuto expanzi lipského terminálu vzhledem k dalšímu růstu expresního byznysu. Charlie Dobbie, výkonný viceprezident Global Network Operations, uvedl, že v regionu pokračuje ročním tempem 8 až 10 %, a to zejména díky internetovému obchodu a zakázkám od malých a středních firem.

Operace v novém překladišti bude zajišťovat s pomocí nového třídicího systému přibližně 400 lidí. Po dokončení by měl hub zvládnout přetřídit a odeslat přes 150 tis. zásilek za hodinu.

Pro srovnání – nedávno otevřené moderní centrální překladiště české PPL, která rovněž patří do skupiny DP DHL, má maximální hodinovou kapacitu 18 tis. a centrální překladiště České pošty v pražských Malešicích 10 tis. balíků.

Součástí nové výstavby bude i kancelářská budova a parkoviště pro kamiony. Na kraji haly pak vyroste zvláštní část, kde se budou zpracovávat nadměrné zásilky, které nelze posílat po dopravnících.

Celý článek včetně obrazové přílohy vyjde v příštím čísle měsíčníku Logistika 21. února.

 

Související