Pošta chce na operativní leasing pořídit jak vozy na klasický pohon, tak na CNG. Součástí nákupu mají být i auta s náhonem na všechna čtyři kola pro horské oblasti.

„Předpokládáme uzavření několika strategických kontraktů, které nám umožní reagovat podle aktuální situace. Vozidla na CNG jsou v běžném provozu výrazně výhodnější, limitem je však malý počet čerpacích stanic, které CNG nabízejí. Tato situace se však určitě během času změní," uvedl ředitel sekce dopravy pošty Patrik Zeithaml.

Ještě před třemi lety bylo průměrné stáří vozidla na poště 10 let a podnik původně předpokládal celkovou obnovu až do konce roku 2015. „Strategie obnovy vozového parku, kterou loni schválila dozorčí rada i zakladatel, však umožnila obnovu o více než rok urychlit," dodal mluvčí Ivo Mravinac.

Klíčovým kriteriem u každého tendru jsou celkové náklady po dobu životnosti vozidla, což na poště představuje pět let, či 125 tis. najetých kilometrů.

Poštovní flotila má celkem 5340 vozidel. V barvách podniku jezdí osobní auta a malé dodávky značek Škoda, Fiat, Volkswagen, Ford nebo Hyundai. V minulých letech si na podmínky tendrů pošty někteří uchazeči stěžovali. Například na konci roku 2009 se ozval neúspěšný Fiat, že pošta vypsala zakázku na dodávky za 300 mil. korun šitou na míru modelu Ford Tranzit. ÚOHS dal Fiatu za pravdu a soutěž zrušil, v opakovaném tendru ale opět zvítězil Ford.

Související