Úsek mezi Vysočany a Droužkovicemi měří 9,4 km a stavělo ho sdružení firem Metrosta, Eurovia CS a Salema Construction. Podle mluvčí ŘSD Niny Ledvinové stál bez DPH 2,4 mld. korun. Navazující 6,4 km dlouhý úsek z Droužkovic do Nových Spořic stál bez DPH 2 mld. korun, postavilo ho sdružení Skanska, Geosan Group a Salema Construction.

Podle hejtmana Ústeckého kraje Oldřicha Bubeníčka je otevření dvou nových úseků R7 pro kraj mimořádně důležité. Výrazně zlepší dopravní obslužnost strategické průmyslové zóny Triangle na Žatecku. Kraji by to podle Bubeníčka mohlo pomoci s přilákáním nových investorů do oblasti.

„Kvalitní čtyřproudová komunikace bude od Bítozevsi, tedy od Trianglu, až na hranice s Německem. Bohužel to ale nemůžeme říct o druhém směru, tam je to otázka let," řekl už dříve ČTK Bubeníček. Co nejrychlejší dokončení R7 požadují Ústecký a Středočeský kraj a také obce podél silnice. Pro dokončení chybějících úseků ve středních Čechách a na Lounsku ŘSD termíny ještě nemá.

Čtyřpruhová komunikace už vede z Prahy do Slaného. „V úseku od hranic Středočeského a Ústeckého kraje po Postoloprty byly v minulých letech na silnici I/7 vybudovány v polovičním čtyřpruhu obchvaty Panenského Týnce, Chlumčan, Loun a Postoloprt a v plném čtyřpruhu obchvat Sulce a úsek mezi Bitozevsí a Vysočany," řekla ČTK Ledvinová. Z Chomutova po státní hranice s Německem vede dvouproudá silnice s pruhy na stoupání a klesání.

Související