Nový vyhledávač nabídne 112 výdejních míst v Čechách a na Slovensku. Osobní odběr zboží je totiž jedním z klíčových atributů při rozhodování o koupi zboží na internetu. Zaza staví svůj obchodní model na možnosti vyhledat nejnižší cenu s pomocí cenového srovnávače a – v případě nákupu většího množství zboží – možnosti hromadného osobního vyzvednutí v jeden den na jednom místě. 

„Osobní odběr je v České republice čím dál žádanějším způsobem nákupu zboží v e-shopech. Tímto způsobem jsme prostřednictvím našich více než sto poboček jen za loňský listopad vydali přes 60 tis. zásilek,“ uvádí Simona Kijonková, šéfka sítě výdejních míst Zásilkovna.cz a zakladatelka nového projektu Zaza.cz, a dále dodává: „Doposud nám chyběla platforma, kam bychom odkazovali zákazníky, kteří se na Zásilkovnu obraceli s dotazy, jaké druhy zboží a za jaké ceny si mohou nechat zaslat do svého nejbližšího výdejního místa. Oslovili jsme proto kolegy ze Srovname.cz a podělili se s nimi o nápad postavit internetový cenový srovnávač, který zákazníkům nabídne možnost hledání zboží jak podle ceny, tak podle jejich nejbližšího výdejního místa.“ 

Do projektu je v době jeho spuštění zapojeno přes tisíc e-shopů a jejich počet stále roste. Již nyní mohou zákazníci na Zaza.cz vybírat a srovnávat ceny z více než milionu produktů a zboží si nechat zasílat na 112 poboček, jejichž počet rovněž neustále roste. Na novém srovnávači dále nebude chybět možnost pročítat recenze na zboží a jednotlivé 
e-shopy od ověřených uživatelů. Nově budou moci nakupující sledovat recenze i na jednotlivá výdejní místa. 

Zaza.cz novým konceptem otevírá možnost alternativy pro e-shopy, které nechtějí přicházet o své zákazníky díky cenovým srovnávačům, které přebírají veškerý proces samotného nákupu zboží. Pro finální nákup je zákazník naopak odkazován na e-shop, který vybraný produkt nabízí. Zazu plánují její zakladatelé nabídnout jako otevřený projekt, tedy každý e-shop si bude moci do systému vložit kromě Zásilkovny také vlastní či jiná outsourcovaná výdejní místa. Samozřejmostí je i označení ověřených e-shopů, tedy těch, které prokazatelně dodávají reálné zboží na reálné pobočky. Pro zákazníka se tak snižuje riziko, že by mohl mít problém s budoucím nákupem. 

„Myšlenka propojení cenového srovnávače jako čistě on-line projektu s realitou kamenných provozoven nás oslovila. Byznysově nám spolupráce dává smysl. Pevně věřím, že je to další přidaná hodnota pro zákazníky,“ říká o projektu David Folprecht, zakladatel Srovname.cz.

Související