S výjimkou opravy šestipruhového úseku D1 u Prahy jde o stavby, které jsou připravené a přidělené firmám. Zahájení prací tak podle Hořeního čeká na začátek nové stavební sezóny, právě s výjimkou uvedeného úseku, pro který chce ŘSD vypsat tendr na zhotovitele ještě během zimy.

Opravy šestipruhového úseku mezi prvním a devátým kilometrem D1 jsou největším zásahem do provozu, který řidiče v příštím roce čeká. „Výhoda pro řidiče na tomto úseku je ta, že celý jde objet po pražském okruhu a Strakonické silnici," uvedl vedoucí odboru správy dálnic na ŘSD Jan Hoření. Společně s plánovanými opravami D1 u Brna může na nejstarší dálnici být ve stejnou dobu celkem devět velkých uzavírek.

Modernizace D1

Se zahájením prací na třech nových modernizovaných úsecích (Hvězdonice - Ostředek, Měřín - Velké Meziříčí, Ostrovačice - Kývalka) nebude ŘSD čekat na dokončení staveb, které byly zahájeny v letošním roce, uvedl ředitel úseku výstavby Jiří Mayer. Tři z těchto staveb by měly být dokončené do příštího září, úsek mezi Lhotkou a Velkou Bíteší je ale ve skluzu a není jisté, zda se jej během příštího roku podaří dokončit.

Zatímco v minulých dvaceti letech kladlo ŘSD důraz především na stavbu nových úseků, nyní se podle Hořeního začíná víc orientovat na údržbu nynější sítě. V průběhu příštího roku proto organizace nečeká otevření žádného nového dálničního úseku. Poslední velkou stavbou, která ale bude zprovozněna ještě letos, je úsek R7 z Vysočan do Nových Spořic u Chomutova. Tuto stavbu chce ŘSD otevřít 20. prosince.

S tím souvisí i snaha ŘSD získat více prostředků na financování oprav. Zatímco na stavby nových komunikací je možné získat příspěvky z Evropského operačního programu doprava, opravy současných silnic se neproplácí, což chce ŘSD změnit. „Snažíme se dohodnout se Státním fondem dopravní infrastruktury za jakých podmínek by to bylo možné," dodal generální ředitel ŘSD Pavel Kočica.

Celkem ŘSD napřesrok plánuje opravit přes 50 kilometrů dálnic, což odpovídá rozsahu oprav v letošním roce. Do oprav dálnic a rychlostních silnic dlouhodobě směřuje zhruba miliarda korun za rok.

Související