Kraj počítá s tím, že 85 % nákladů zaplatí evropské dotace. Trať bude jednokolejná, její součástí bude silniční nadjezd i zastřešený terminál. Přestupní terminál, před kterým vznikne parkoviště, bude s odbavovací letištní halou propojený krytou chodbou. Kromě letiště a cestujících budou železnici využívat i firmy v mošnovské průmyslové zóně. Trať postaví společnost Eurovia CS.

Moravskoslezský hejtman Miroslav Novák řekl, že masivní investice do železniční infrastruktury sice nebude mít v praxi okamžitý efekt, ale jde o krok s velkým potenciálem do budoucna. Projekt usnadní přepravu lidí i zboží. „Trať bude bezesporu využita, jinak by to byla investice, kterou by bylo naprosto zbytečné realizovat," řekl hejtman.

Důležité podle něj bude napojení průmyslové zóny. „Průmyslovou zónu lze považovat za strategickou. Stále je tam volných zhruba 80 hektarů. Je to také jeden z požadavků investorů, kteří se zajímají o Moravskoslezský kraj a jaké jsou další možnosti dopravy," řekl Novák. Dodal, že zóna tak bude kromě letiště a dálnice napojena i na hlavní železniční koridor.

Související