Nové technologie významně zasáhly do systému práce středního a vyššího managementu v úseku prodeje společnosti Lidl. V rámci projektu LiMO (Lidl Mobile Office) vybavila společnost Lidl všechny regionální vedoucí inovativními tablety Apple iPad2.

„Jedná se jednoduchý a intuitivní nástroj, který poskytuje uživateli nezbytné informace k jeho práci, a to vždy, když je zrovna potřebuje. Je to vlastně mobilní kancelář, kde odpadá neustálá manipulace s papírovými dokumenty. Tím se šetří nejen čas, ale i náklady na administrativu a správu,“ uvedla Jitka Vrbová, tisková mluvčí společnosti.

Regionální vedoucí, pod něhož spadá správa několika prodejen v dané oblasti, má díky iPadu kdykoli k dispozici všechny potřebné údaje. Mezi ně patří plány rozmístění zboží i akcí, kontrola plakátování prodejny, denní i týdenní reporty, školení, směrnice, příručky, ale také ekonomické ukazatele, jakými jsou aktuální obraty, výše odpisů nebo výsledky inventur. Samozřejmostí je přístup k firemnímu emailu a kalendáři. Na každé prodejně je rovněž připojení k Wifi a díky tomu jsou všechna data a informace stále aktuální a kdykoli dostupná.

iPady komunikují s centrálou společnosti prostřednictvím zabezpečeného spojení. Systém je přitom tvořen na míru konkrétním potřebám Lidlu. Vedoucí pracovníci jsou neustále na cestách a tento informační náskok jim ulehčuje práci i její plánování.

Přístroj je zabezpečen vstupním heslem a po pěti nesprávných zadáních dochází k vymazání veškerých dat. Další bezpečnostní kód je nutný pro vybrané aplikace a rovněž datový přenos je šifrovaný.

Projekt se vyvíjel od podzimu 2010 v Německu, kde byl o rok později poprvé uveden do provozu. V České republice funguje LiMO v praxi od června 2013 a více než 80 přístrojů využívají především manažeři v provozu. Aktuálně byl systém zaveden nebo se zavádí ve všech 26 zemích, kde společnost Lidl působí.

Související