Nejvyšší kontrolní úřad potvrdil známé problémy, s jakými se potýká výstavba české silniční a dálniční infrastruktury. Je to příliš drahé a příliš dlouhé. Podle zjištění NKÚ by mohly být dálnice až o pětinu levnější. Ceny srovnával i se sousedním Německem, kde je výstavba oproti Česku levnější až o 27 %. Náklady u nás přitom nejvíce narostly během územních řízení. Průměrná délka celého procesu od schválení po dokončení dálnice je neuvěřitelných 12 let. Typickým příkladem je D8, která se staví od 80. let minulého století. Loňská přestřelka mezi soudy, úřady a spolky na ochranu přírody byla jen tragikomickým průvodním jevem celé výstavby.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 80 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111