Nová linka vedla přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko a Polsko do Německa. Z celkových 51 kontejnerů jich bylo několik přepravováno i pro zákazníky z České republiky. Mimo Čínu zajišťovala organizaci přepravy společnost DB Schenker.

„Růst čínské nákladní dopravy spolu s postupným přesouváním průmyslu do centrální části Číny představuje obrovský logistický potenciál,“ řekl Rüdiger Grube, předseda správní rady Deutsche Bahn.

Čeng-čou, hlavní město provincie Che-nan (Henan) s téměř 9 mil. obyvatel, je jedním z důležitých průmyslových center a dopravních uzlů v Číně.

Díky schopnosti organizovat návoz zboží do výchozího terminálu v Čeng-čou může DB Schenker realizovat železniční přepravy kontejnerů až z Hongkongu, což dosud nebylo možné.

Celková doba přepravy door-to-door z Číny do České republiky je v závislosti na naplánování a termínu odjezdu vlaku přibližně 25 dnů. Pro přepravy se používají standardní ISO 20´ a 40´ námořní kontejnery.

Související