Zmínění dopravci podle odhadů analytické společnosti Aphaliner kontrolují celkem 37 % kontejnerové kapacity. Do budoucna by si ale chtěli z tohoto koláče ukrojit větší díl. I proto vytvoří novou alianci, která by měla fungovat na linkách mezi Severní Amerikou a Evropou, mezi Asií a Severní Amerikou a konečně mezi Evropou a Asií.

"Plavidla na těchto trasách budou spadat pod jedno operační centrum, které bude flotilu řídit. Firmy si nadále udrží nezávislý marketing a i zákaznická centra budou fungovat odděleně," uvedla trojice dopravních společností ve svém prohlášení. Celkový počet kombinované flotily dosáhne 255 plavidel s kapacitou 2,6 mil. TEU. Z toho Maersk Line poskytne 42 % (1,1 mil. TEU), MSC 34 % (0,9 mil. TEU) a CMA CGM zhruba 24 % (0,6 mil. TEU). Firmy svým zákazníkům slibují zejména častější spoje.

Klikli jste na článek, který patří do předplatitelské sekce IHNED.cz
Chcete si přečíst celý článek?