Vliv Číny v oblasti letecké, ale také námořní a železniční dopravy v posledních letech roste. Agresivní čínská strategie přitom spočívá nejen ve výstavbě nových překladišť, ale také v získávání podílů a koncesí na správu v evropských, amerických či afrických přístavech. "Říši středu" může jít o to, aby získala významnou vyjednávací pozici na mezinárodní politické scéně. Avšak vzhledem k proexportní povaze její ekonomiky může být hlavní důvod mnohem jednodušší. Čína si zkrátka potřebuje zajistit dostatečnou stabilitu v mezinárodní přepravě proto, aby byla schopná udržet svoje hospodářství v co nejlepším tempu růstu.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111