Námořní trojici donutily ke spolupráci potíže na trhu s kontejnerovou přepravou, která bojuje s vysokými náklady a ostrou konkurencí. Spolupráci ještě musí posvětit regulační úřady.

Zmínění dopravci podle odhadů analytické společnosti Aphaliner kontrolují celkem 37 % kontejnerové kapacity. Do budoucna by si ale chtěli z tohoto koláče ukrojit větší díl. I proto vytvoří novou alianci, která by měla fungovat na linkách mezi Severní Amerikou a Evropou, mezi Asií a Severní Amerikou a konečně mezi Evropou a Asií.

„Plavidla na těchto trasách budou spadat pod jedno operační centrum, které bude flotilu řídit. Firmy si nadále udrží nezávislý marketing a i zákaznická centra budou fungovat odděleně," uvedla trojice dopravních společností ve svém prohlášení.

Celkový počet kombinované flotily dosáhne 255 plavidel s kapacitou 2,6 mil. TEU. Z toho Maersk Line poskytne 42 % (1,1 mil. TEU), MSC 34 % (0,9 mil. TEU) a CMA CGM zhruba 24 % (0,6 mil. TEU). Firmy svým zákazníkům slibují zejména častější spoje.

Spolupráce na zmíněných linkách by měla začít v druhém čtvrtletí příštího roku, pokud však dopravci dostanou souhlas regulačních úřadů. To ale nebude tak snadné, podotýká britský list Financial Times. Úřady se zaměří zejména na otázku, zda aliance tří největších kontejnerových firem nenaruší konkurenční prostředí.

Související