Obrat u 86 % dotázaných obchodníků loni vzrostl nebo přinejmenším stagnoval, přičemž 21 % elektronických obchodů zaznamenalo více než 30% nárůst. Podle průzkumu se zájem českých zákazníků o nakupování na internetu stále zvyšuje. V důsledku toho očekávají české e-shopy po úspěšném loňském roce i letos navýšení obratu. "Naše studie ukázala, že čeští zákazníci ve stále větší míře nakupují na internetu a loňský rok byl pro e-shopy navzdory celkově komplikované ekonomické situaci v maloobchodu úspěšný - celý internetový trh rostl asi o 15 %. V elektronickém nakupování se už vyrovnáme vyspělým evropským státům," tvrdí Jan Penkala, e-Commerce Strategy Director v konzultační společnosti Acomware. "Růst maloobchodních prodejů přes e-shopy letos odhaduji na 12 až 15 %. Mohl by být výrazně silnější, pokud by se do on-line prodeje opřeli i další velcí retailoví hráči, hlavně v oblasti zboží každodenní potřeby a oblečení," doplnil Penkala.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111