„Zásadní uzavírky už neplánujeme," uvedl. Na konci července skončí uzavírka v Prokopově ulici v centru. Díky rekonstrukci tří železničních mostů tam bude prostorově upravena křižovatka a vznikne nový odbočovací pruh. Hotové jsou všechny mosty kromě třetího v Prokopově ulici, který bude vizuálně vypadat jako jeden most, dodal.

Od příštího roku budou modernizovány tratě od Radbuzy do Skvrňan kromě úseku mezi areály Škodovky, tedy mezi Jižním předměstím a Domažlickou ulicí, což je součást jiné připravované stavby „Uzel Plzeň“, která bude řešit samotné plzeňské hlavní nádraží.

Dokončovaná stavba Průjezd železničním uzlem Plzeň ve směru III. koridoru za 942 mil. bez DPH je další rekonstruovanou částí trasy z Prahy do Chebu, na které je zatím hotový úsek z Plzně-Skvrňan do Chebu a části Beroun - Zbiroh a Zbiroh - Rokycany. Stavba rozšíří kolejiště při výjezdu z hlavního nádraží na dvě dvojkolejné tratě, na koridorovou do Chebu a na trať do Domažlic s projektovanou traťovou rychlostí 200 km/h. Na přidání jedné koleje a prodloužení podchodů se v Plzni čekalo 20 let.

Stejná stavba na druhou stranu na Prahu, která má přijít na více než 2 mld. korun, začne příští rok. „Děláme maximum pro to, aby byla hotová do roku 2015,“ uvedl ředitel stavební správy SŽDC pro Čechy Lubor Hrubeš. Obě akce jsou hrazeny z EU. Samotný Uzel Plzeň, tedy nástupiště, vedení, zabezpečovací a řídicí systémy za další stovky milionů Kč, se bude budovat až po roce 2015. Dokončení všech kolejišť a staveb na plzeňském nádraží a v jeho okolí Hrubeš neodhadl.

Související