Winglety ve tvaru šípu, které jsou přichyceny ke špičce každého křídla, zvyšují celkovou výkonnost letadla, díky redukci odporu vzduchu šetří palivo a zároveň snižují emise hluku v návaznosti na lepší výkon letadla při vzletu. Změny ušetří UPS více než 22 mil. litrů paliva ročně a sníží emise oxidu uhličitého o více než 62 tis. tun. U každého letu 767 má nové opatření uspořit přibližně 4 % paliva, uvedla americká firma v tiskové zprávě.

Úprava prodlouží rozpětí každého křídla přibližně o metr a půl, na výšku má winglet téměř tři a půl metru. Váha letadla se zvýší zhruba o 1300 kg. Vliv na to má nejen hmotnost samotných wingletů, ale i rozsáhlé posílení struktury křídel. I při tomto nárůstu rozměrů a hmotnosti sníží zařízení objem spotřebovaného paliva.

UPS v současné době provozuje 54 letadel 767 a dalších pět na objednávku. Firma plánuje do konce roku 2014 naistalovat zařízení na všechna letadla tohoto typu. Dosud winglety vybavila svá letadla 747, dopravní letouny MD-11 a Airbusy A300-600 mají již podobná zařízení se speciálními plůtky, tzv. „wingtip fence“.

Winglety používá řada aerolinek, z expresních a logistických společností je instalovala u některých letadel například DHL nebo Fedex.

Související