"K tak rozsáhlé stavbě nás vedly zejména dva důvody," říká Renzo Simoni, výkonný ředitel společnosti AlpTransit Gotthard, která celý projekt organizuje. Oba souvisejí s environmentálními aspekty dopravy v alpské oblasti. Prvním byla snaha převést velkou část silniční nákladní dopravy na železnici, což by nebylo se stávající infrastrukturou možné. A druhým důvodem byla snaha zatraktivnit železniční dopravu pro osobní cestující. Po dokončení soustavy tunelů se například zkrátí přeprava mezi Curychem a Luganem asi o hodinu, uvedl.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111