Na rozdíl od přestaveb benzinových motorů na alternativní pohon LPG nebo CNG, kde dochází při přepnutí z původního benzinového paliva na plyn - tedy 100% z jednoho druhu paliva na druhý, u systému Dieselgas je plyn pouze přidáván do nasávaného vzduchu a motor stále pracuje na naftu. Přidávání plynu do směsi zpracovávané motorem má efekt v rychlejším zapálení směsi, jejím dokonalejším prohoření, a tím účinějším využití energie paliva. Princip úspory spočívá zjednodušeně řečeno v tom, že díky přidání dalšího paliva do motorem nasávaného vzduchu stačí méně nafty, aby motor měl stejný výkon. Tím pádem je do válce vstřikována menší dávka nafty, která je doplněna levnějším plynem.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Jste předplatitel tištěného titulu? Proveďte aktivaci.