Koncept DSV Sales Academy funguje na celosvětové úrovni již druhým rokem. Za jejím vznikem stojí DSV Švédsko, Velká Británie, Irsko a Španělsko, kde se realizovaly první pilotní projekty. „Absolventi se nyní na své povinnosti dívají jinak a hledají reálné obchodní příležitosti,“ říká obchodní ředitel logistické společnosti DSV Road Karel Kváč.

Tradičním způsobem růstu DSV, která vznikla v roce 1976 spojením skupiny deseti nezávislých dánských dopravců, se v minulosti staly akvizice. Jednou z posledních bylo převzetí vybraných činností AWT Čechofracht v České republice. „Díky těmto krokům se dostala DSV do první logistické ligy tak rychle,“ podotýká generální ředitel společnosti Petr Chocholatý. Smyslem DSV Sales Academy je za této situace konsolidovat obchodní dovednosti, standardy a know-how společnosti.

Vzdělávací program zajišťuje účastníkům vzdělání v obchodních dovednostech strukturovaně a především v provázanosti s obchodní praxí. „Vycházeli jsme ze zkušeností kolegů a připravili lokální verzi v českém jazyce se zaměřením na český trh. Propojili jsme globální know-how s lokálními potřebami,“ upřesňuje Karel Kváč.

DSV počítá s pokračováním tohoto projektu i v roce 2013. Počet zaměstnanců této logistické společnosti se v ČR po převzetí části AWT Čechofracht zvýšil na dvojnásobek – z původních 200 na 400. „Počítáme s tím, že v příštím roce projdou akademií všichni noví kolegové z obchodního týmu,“ zdůrazňuje Kváč.

Celý systém je rozdělen do sedmi samostatných modulů, kterými účastníci postupně procházejí. Před započetím prvního modulu se v přípravné fázi monitoruje výchozí stav, analyzují se potřeby a cíle. Ve všech tréninkových modulech se využívají kombinace různých způsobů vzdělávání – hard skills, soft skills, koučink, konzultace a e-learning.

Pro dosažení maximálního užitku mají tréninkové moduly přesně danou posloupnost a navzájem jsou propojeny praktickými úkoly, které usnadňují postupné osvojování znalostí a zkušeností. Jednotlivé moduly jsou rozděleny mezi interní a externí školitele a kouče, kteří společně tvoří silný tým se zkušenostmi z českého a slovenského obchodního prostředí, doplněný o specifické know-how logistické a přepravní společnosti.

Související