Českobudějovický magistrát chce proto v listopadu uspořádat jednání výkonné rady pro výstavbu D3, kterého se mají účastnit i ministr dopravy a zástupci Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Město hodlá pomoci tomu, aby se úsek dálnice D3 mezi Úsilným a Borkem začal co nejdříve budovat, řekl Juraj Thoma. „Měli bychom se na jednání dozvědět nějaké záruky, jak bude stavba pokračovat. Ze současného stavu jsme velmi rozlíceni."

Ministerstvo dopravy vydalo v srpnu stavební povolení na více než kilometrový úsek D3 mezi Úsilným a Borkem. Náklady na stavbu činí 428 mil. korun bez DPH. Úsek má být dokončen mezi roky 2014 a 2015. „Těch slibů a termínů kolem D3 padlo tolik, že už a priori nevěřím žádnému," odpověděl Thoma na otázku, zda je reálné, že plánovaný úsek dálnice bude dokončen podle harmonogramu.

Výstavbu D3 provázejí léta komplikace. Naposledy loni na podzim Evropská unie uvedla, že z částky pro budování důležitých dálnic i železničních koridorů v letech 2014 až 2020 nepodpoří D3. Hejtman Zimola pak vyzval vládu, aby dostavbu této sítě začala urychleně řešit.

Náklady na dostavbu D3 mezi Prahou a hraničním přechodem Dolní Dvořiště se odhadují asi na 50 mld. korun. Dálnice v plánované délce zhruba 170 km měla podle původních slibů politiků už dávno stát nebo být ve vysokém stupni rozestavěnosti. V provozu je však pouze zhruba dvacetikilometrový úsek mezi Táborem a Meznem.

Související