Automobily na elektrický pohon jsou vhodné zejména do městského provozu, stejně tak tento vůz by měl sloužit především podnikatelům v hustě obydlených oblastech. Jedním z potenciálně nejvyužitelnějších oborů pro e-NV200 je city logistika. Nissan se proto při vývoji vozidla spojil se společností FedEx Express, která od loňského prosince testuje prototyp v reálném provozu v ulicích Londýna.

Nedávno se další vůz začal testovat také v japonské Jokohamě a dále by měl jezdit v reálném provozu také například v Singapuru, USA nebo Brazílii. Firma si slibuje, že tím získá zpětnou vazbu, která jí pomůže ještě před startem sériové výroby plánované na rok 2013 „vychytat“ všechny nedostatky.

FedEx má s provozem elektromobilů bohaté zkušenosti – v současnosti jich provozuje po světě přibližně 130. Proto si Nissan vybral tuto expresní logistickou firmu pro spolupráci na testech. FedEx se zavázal, že do roku 2020 sníží spotřebu pohonných hmot svého celosvětového vozového parku o 20 %, což se mu dosud podařilo již ze čtyř pětin. Vedle praktického testování vozu se obě firmy dohodly, že budou i nadále spolupracovat na výzkumu a vývoji městských kurýrních vozů a souvisejícího softwaru.

„Jelikož máme velice rozsáhlou globální flotilu, hledáme způsoby, jak zvyšovat její efektivitu,“ řekl Russell Musgrove, ředitel oddělení Global Vehicles ve FedEx Express. „Díky vývoji a nasazení inovativních technologií se nám daří zlepšovat energetickou účinnost a snižovat vliv našich vozidel na životní prostředí.“

Nissan plánuje, že zavede bezemisní technologie do celé řady svých lehkých užitkových vozidel (LCV). e-NV200 je druhým ze čtyřčlenné série plánovaných elektromobilů, které se budou vyrábět sériově. Vůz kombinuje technologie rodinného elektromobilu Nissan LEAF s užitnými výhodami malé dodávky NV200. Baterii vozu lze nabít buď klasickým způsobem kompletně přes noc, nebo rychlodobíječkou za půl hodiny na 80 % celkové kapacity.

 

Související