Sdružení Česmad Bohemia vstoupilo do Bohemiakombi už v roce 1995, kdy se stalo jedním z jejích pěti majitelů. Následně v roce 2008 svůj podíl zvýšilo na 30 % a nyní ho navyšuje na 40 %, informoval jednatel Bohemiakombi Vladimír Fišer. Další 30% podíl zůstává i nadále v držení českého národního železničního dopravce ČD Cargo. Třetím držitelem podílů je německý operátor kombinované dopravy Kombiverkehr Frankfurt/M.

Postupným navyšováním svého podílu na Bohemiakombi silniční dopravci signalizují jejich rostoucí zájem o kombinovanou dopravu s využitím železnice a vyjadřují podporu dalšímu rozvoji kontinentálních linek nedoprovázené kombinované dopravy v ČR. Síť linek, jež slouží potřebám silničních dopravců a speditérů, je dnes propojena s evropskou sítí dálkových linek prostřednictvím uzlů v Duisburgu, Hamburku a ve Veroně. Na českém území se uzly této evropské sítě dosud staly terminály v Lovosicích a Ostravě. Linky do a z České republiky obsluhuje 22 vlaků týdně.

Kontinentální linky jsou výrazem rovnoprávné a oboustranně prospěšné spolupráce dvou rozhodujících dopravních modů - silnice a železnice. Staly se příkladem komodality v praxi, tj. optimálního využívání různých druhů dopravy za účelem dosažení udržitelného využití zdrojů, neboť jsou systémem, ve kterém železnice obstarává přepravu „terminal to terminal“, zatímco silniční dopravci zastřešují celý přepravní řetězec „door to door“ od odesílatele až k příjemci zboží.

Související