Objem přepravy kapalného nákladu se zvýšil o 10,6 % na 107,5 mil. t, z toho u ropy o 13,8 % a dalšího nákladu, včetně chemikálií, rostlinných olejů a džusů, o 5,6 %. Objem přepravy sypkého nákladu se však snížil o 8,7 % na 39,4 mil. t, hlavně kvůli poklesu přepravy obilí, semen a krmiva o 10,5 %. Objem přepravy uhlí stoupl o 1,9 %, železné rudy a šrotu naopak klesl o 15,1 %. Rotterdam je hlavním přístavem pro přepravu železné rudy pro německé ocelárny, které zásobují místní automobilky.

Vedení přístavu zatím ponechalo beze změny výhled na letošní rok, který počítá s růstem objemu přepravy o 1 %, napsala agentura Reuters.

Rotterdam v roce 2005 sesadila z pozice největšího přístavu na světě čínská Šanghaj. I nadále si však drží dominantní postavení v Evropě. Za ním jsou Antverpy, Hamburk, Marseille a Amsterdam.

Související