SŽDC původně plánovalo spustit práce už letos v srpnu. „Tendr jsme odložili o několik měsíců. Čekali jsme na prováděcí vyhlášky k novému zákonu o veřejných zakázkách," řekl ČTK Halla. Firmy mají svoje nabídky doručit 23. srpna 2012. Podle Hally musí stavba skončit do roku 2015 kvůli jejímu financování z evropských fondů. SŽDC počítá s tím, že z peněz EU půjdou na stavbu asi tři čtvrtiny všech nutných prostředků.

Železniční stanice Břeclav je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů mezinárodního významu, spojující Českou republiku s Rakouskem a Slovenskem. Stanicí projíždí denně 293 vlaků osobní a 403 vlaků nákladní dopravy. „Z hlediska importu a exportu České republiky projíždí železniční stanicí 25 % železniční nákladní dopravy," uvedl Halla.

Ve druhé etapě dělníci zrekonstruují přes 6 km železničního svršku, 67 výhybek s elektrickým ohřevem a vymění 22 km trakčního vedení. „Dále tyto práce vyvolají potřebu rekonstrukce sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, ale i silnoproudých rozvodů a technologie, mostních a pozemní objektů," uvedl Halla. Dodal, že rekonstrukce technologie zabezpečovacího zařízení bude velmi komplikovaná a časově náročná, protože bude třeba přezkoušet všech 3353 možných vlakových a 1700 posunových cest.

V rámci rekonstrukce železničního uzlu Břeclav bylo v roce 2008 opraveno vlakové nádraží. Opravy zahrnující nástupiště a podchody tehdy trvaly asi tři čtvrtě roku a stály zhruba 300 milionů korun. Projekt rozsáhlé rekonstrukce železničního uzlu Břeclav schválila na konci loňska Evropská komise, Česko na něj z evropských fondů získá zhruba 1,6 mld. korun.

Související