Radnice s investorem jedná již téměř rok. V plánu je rozšíření kapacit na seřazovacím železničním nádraží a výstavba překladiště aut v severní průmyslové zóně města. „Tato investice je vázána na automobilku Škoda Mladá Boleslav, která vytěsňuje určité logistické zásoby z areálu. V souvislosti s investicí je třeba i navýšit kapacity železniční tratě Mladá Boleslav - Nymburk," řekl místostarosta.

Vedení města předpokládá, že by jedno z nejmodernějších center svého druhu mělo přinést 150 až 200 pracovních míst přímo v terminálu, dalších 40 pak na seřazovacím nádraží. Otázkou je, zda si automobilka Nymburk vybere, protože poptává i další lokality, uvedl Vocásek.

Informace automobilka potvrdila. „V souvislostí s Růstovou strategií Škoda Auto plánuje využití externího terminálu. Právě probíhá výběrové řízení a Nymburk je jednou z možných variant," řekl ČTK její mluvčí Jozef Baláž.

Město se na akci nijak finančně podílet nemá, zmínil starosta Miloš Petera (ČSSD). Přepravovaná auta mají Nymburkem projíždět jen po železnici, městský okruh nicméně umožní i jejich případnou dopravu po silnici. Ve hře je podle něj také vodní cesta. V úvahách s Ředitelstvím vodních cest o splavnění Labe se počítá s nymburským přístavem. „Bylo nám řečeno, že materiál ve finální verzi by měl jít v září do vlády, která rozhodne zda se bude projekt financovat," upřesnil.

Automobilka Škoda požaduje dokončení areálu do 1. ledna 2014, uvedl starosta. Dodržení termínu podle něj záleží na změně územního plánu (v místě má totiž vést komunikace) i na rychlosti odkupů pozemků od Pozemkového fondu a od dalších asi 130 vlastníků. Výkupní cenu by měla podle Vocáska stanovit městská vyhláška. V současnosti k oceňování půdy dochází. V případě budování obchvatu Nymburka byla cena vykupovaných pozemků 220 Kč za metr čtvereční, což by měla podle radních být reálná částka i v tomto případě.

Související