První část terminálu letiště otevřelo před dvěma lety, nyní uvedlo do provozu příletovou halu. Generálním projektantem stavby byla česká firma AGA - Letiště.

Státem ovládané největší letiště na Slovensku zaznamenalo výrazný růst v letech 2004 až 2008, kdy na něm měl základnu nízkonákladový SkyEurope Airlines. Po krachu těchto aerolinek v roce 2009, po ukončení činnosti dalších domácích dopravců a kvůli dopadům globální ekonomické krize počet pasažérů klesl. Zatímco v roce 2008 letiště odbavilo rekordních 2,22 mil. cestujících a dostalo se tak blízko k naplnění své původní kapacity, loni to bylo necelých 1,59 mil. pasažérů. Se stejnými výkony počítá i letos. Největším dopravcem na letišti jsou nízkonákladové aerolinky Ryanair.

Letiště M. R. Štefánika nabízí pravidelné spojení s necelými třemi desítkami destinací. Mnoha Slováků využívá služeb vídeňského letiště, které je ze slovenské metropole dostupné za necelou hodinu jízdy autem. Loni přestaly létat z Bratislavy České aerolinie.

Slovensko v minulosti rozběhlo privatizaci většinového balíku akcií bratislavského letiště. Po změně vlády v roce 2006 ale první kabinet nynějšího premiéra Roberta Fica od transakce odstoupil. Důvodem bylo, že vítěz tendru, konsorcium firem v čele s vídeňským letištěm, nezískal potřebný souhlas antimonopolního úřadu.

Státní tajemník ministerstva dopravy František Palko novinářům řekl, že vláda je připravena podpořit rozvoj letiště. V úvahu podle něj přichází spolupráce se strategickým partnerem, privatizaci letiště vyloučil.

Související