Ministerstvo dopravy nevyloučilo možnost zákazu vjezdu těžkých nákladních automobilů do Prahy za podmínky, že by omezení platilo v nočních hodinách a musela by být vybudována záchytná parkoviště pro kamiony před Prahou. „ Případné dopady tohoto usnesení bychom samozřejmě museli ještě projednat s okolními kraji,“ dodal náměstek ministra dopravy Lukáš Hampl.

Projednáno bylo také několik dalších variant řešení do doby dostavby Pražského okruhu, která by výrazně omezila dopady nákladní dopravy na životní prostředí v oblasti Spořilova. První a nejrychlejší pomocí by mohlo podle dopravní analýzy být snížení rychlosti na 30 km/h v ulici Senohrabská na sídlišti sousedícím s vytíženou komunikací. Dále osázení Spořilovské ulice keři, které by částečně dokázaly pohltit hluk i emise.

„Současně ale řešíme komplexnější variantu se stavebními úpravami, která by měla do roka odklonit až polovinu těžké nákladní dopravy. Jedná se o možnost dostavby vratné rampy na Kačerově a rekonstrukci mostu v ulici Ke garážím. Definitivním řešením situace ovšem samozřejmě zůstává dostavba Pražského městského okruhu. Dnešní návrhy nyní musí posoudit ministr dopravy,“ uvedl náměstek primátora Nosek.

„S předloženými návrhy souhlasíme a postoupíme je ministrovi dopravy Pavlu Dobešovi. Dále musíme zhodnotit své finanční možnosti, zda můžeme Praze do doby dostavby okruhu alespoň částečně pomoci,“ dodal náměstek ministra dopravy Ivo Toman.

Záměr omezení vjezdu těžké nákladní dopravy odsouhlasili zastupitelé hlavního města Prahy letos na konci března. Reagovali tak na tíživou situaci řady míst v Praze způsobenou vysokým nárůstem nákladní automobilové dopravy, který má vážné dopady na životní prostředí a zdraví obyvatel města.

Související