Podle Pasqualeho připravovaly KMV zprovoznění vlečky asi šest let. „Když jsme to poprvé navrhli Českým drahám, řekly, že není problém, aby nám do Kyselky poslaly každý den jeden vlak. To bylo pro nás ale nepřijatelné. Někdy potřebujeme tři vlaky, jindy žádný," popsal Pasquale.

Jak zdůraznil, samo zprovoznění vlečky nestačí. Firma musela vyřešit celou logistiku železniční dopravy, včetně vybudování meziskladu. Po železnici by tak KMV měla zásobovat celou Moravu.

Začátek rekonstrukce přivítal hejtman Karlovarského kraje Josef Novotný, podle kterého je to první krok k návratu zašlé slávy lázní Kyselka.

Přechod části distribuce na železnice výrazně uleví silnici z Kyselky do Karlových Varů, kterou před několika let kraj za 200 mil. korun opravil a KMV na rekonstrukci přispěla zhruba polovinou prostředků. Podle Pasqualeho je počet kamionů, které ze stáčírny v Kyselce odjíždějí, závislý na ročním období a počasí. Průměrně je to asi 50 kamionů denně.

Dopravu na železniční trati bude pro KMV provozovat dceřiná společnost Autodopravy Hanzalík. Firma už zakoupila 7 lokomotiv a asi 50 vagonů.

Rekonstrukce 8km vlečky do Vojkovic nad Ohří má podle Pasqualeho stát asi 10 mil. korun. Relativně nízké náklady na obnovu tratě, která se roky nevyužívala, umožnila pravidelná údržba ze strany KMV. Pro zprovoznění bude ale nutné vyměnit asi 600 pražců a zhruba 400 m kolejnic.

Související