V období ekonomické krize a geopolitických nepokojů udržovala skupina GEFCO ziskovost a úspěšně pokračovala ve své strategii růstu na mezinárodní úrovni, jakož i ve svých třech strategických oblastech: v oblasti vývozní automobilové logistiky, dovozní pozemní logistiky a overseas logistiky.

Tyto úspěchy jsou výsledkem několika souběžných aktivit, a to díky důsledné kontrole provozních nákladů, režijních nákladů a tvrdé práci v oblasti prodeje.

Diverzifikovaná činnost v oblasti průmyslové logistiky
Odborné zkušenosti, které skupina získala v oblasti automobilové logistiky a nyní uplatňuje zejména na poli průmyslové logistiky, ji posunuly mezi největší mezinárodní hráče. Tyto jedinečné odborné znalosti jsou k dispozici výrobcům v řadě oblastí, včetně letectví, kapitálového zboží a specializovaných maloobchodů. GEFCO ohlásilo v oblasti průmyslových zakázek obrat ve výši 1,450.5 milionů EUR v roce 2011, což ukazuje na meziroční nárůst 19,2%.

Expanze v hlavních růstových oblastech pokračuje
Kromě diverzifikace zakázek uskutečňuje společnost GEFCO i růst na mezinárodním poli. V roce 2011 pokračovala v mezinárodní expanzi a dokázala tak lépe reagovat na potřeby zákazníků. Otevření nových poboček v Bulharsku a Kazachstánu potvrzuje pozici skupiny v oblasti cross-trade toků.

Akvizice, která proběhla v červnu 2011, při které skupina GEFCO získala 70% podíl ve společnosti Gruppo Mercurio, italského specialisty na automobilovou logistiku, který operuje na 5 kontinentech, byla také významným krokem, který umožnil skupině upevnit si své mezinárodní postavení a urychlit rozvoj v Asii, a zejména v Indii. Růst byl obzvláště rychlý v Jižní Americe (15% nárůst), a ve střední a východní Evropě (25% nárůst).

Ambiciózní strategie pro nadcházející roky
V příštím desetiletí bude skupina GEFCO pokračovat ve své strategii rozvoje prostřednictvím organického a externího růstu a bude následovat čtyři klíčové aspekty své vize: být hlavním, globálním, efektivním a odpovědným hráčem.

Rok 2012 bude pro celou skupinu GEFCO v důsledku rozhodnutí skupiny PSA Peugeot Citroën, která otevřela v únoru otevřít svůj kapitál k prodeji jedním z klíčových období a lze předpokládat, že i impulsem k dalšímu výraznému rozvoji.

Související