GEFCO bylo první společností, která již v roce 2008 vypracovala logistické řešení v oblasti železniční přepravy pro oddělení logistiky společnosti Dacia v Rumunsku. GEFCO spravuje dovoz zásilek včetně sběru dílů z několika evropských zemí, například z Německa a Belgie, a řídí dodávky do CKD Centra v Pitesti (Rumunsko), montážního závodu společnosti Dacia.

GEFCO poskytuje z Pitesti silniční a železniční přepravu vyrobených vozidel do italského průmyslového parku Parma Industrial Park, odkud jsou vozidla dále distribuována po celé Itálii (v průměru jeden vlak týdně v roce 2011). GEFCO zabezpečuje přepravní kapacity pro společnost Dacia a organizuje flexibilní přepravu do různých italských přístavů v průběhu výrobních špiček.

Kombinace železniční a silniční přepravy jako multimodálního řešení se využívá k přepravě vozidel do přístavu Constanta a k zabezpečení vývozu do zemí Blízkého východu, Perského zálivu a Afriky, prostřednictvím 5 až 6 vlaků týdně. GEFCO přepravuje pro Dacii 100 000 vozidel v průměru za rok.

V říjnu 2011 přepravilo GEFCO 9 800 vozidel. Christophe de Korver, generální ředitel společnosti GEFCO Rumunsko, řekl: "Jsem hrdý na dovednost a odborné znalosti místního týmu. Jeho know-how přispívá velikou mírou k úspěchu tohoto projektu.“

Partnerství mezi společností GEFCO a společností Mercurio, hlavním aktérem v oblasti přepravy vozidel a jejich distribuce, přispělo k obnovení smlouvy se společností Dacia. Ta se týkala distribuce jejich vozů v Itálii z automobilového centra v Parmě, kde GEFCO a Mercurio spojili své operace.

Emmanuel Arnaud, obchodní ředitel odboru Global Accounts ve společnosti GEFCO vysvětluje: "Společnost Dacia s námi obnovila smlouvu díky společnému úsilí italských a rumunských poboček, dceřiných společností a díky podpoře oddělení GEFCO Sales. Také jsme přepracovali organizaci naší logistiky a opíráme se hlavně o naše nové partnerství se společností Mercurio.“

Z hlediska přínosu pro životní prostředí zahrnovaly dodávky mezi Pitesti a Constantou v roce 2010 objem 64 920 vyrobených vozidel přepravených po železnici, což mělo za výsledek o 8 431 méně kamionů na silnicích. "Železniční doprava má několik výhod, zejména pokud jde o kapacitu a dopad na životní prostředí (snížení hluku a emisí CO2), a je tím proto optimálním řešením," říká Christophe de Korver, generální ředitel společnosti GEFCO Rumunsko.

Související