Otravný, hlučný či zavalitý soused dokáže pořádně znepříjemnit let. Pasažéři nizozemské letecké společnosti KLM si nyní mohou svého spolucestujícího vybrat - na Facebooku či LinkedInu. Nová služba Meet & Seat, jež aerolinky spustily, umožňuje při rezervaci letenky propojit svůj profil na sociálních sítích s letem a zjistit, kdo další bude na palubě.

Pomocí služby lze vyhledat lidi ze stejné profese nebo s podobnými zájmy, domluvit se na kávě před odletem či rozdělení nákladů na taxi z letiště. Pasažéři mají vidět jen profily cestujících, jež se s letem dobrovolně propojili. Mohou určit, které z osobních informací chtějí sdílet. Oba cestující pak musí odsouhlasit, že mají zájem sedět vedle sebe.

Podobný systém zavedly již před časem na webových stránkách s propojením na sociální sítě i další aerolinie: Malaysian Airlines (MHbuddy), Lufthansa (Genflylounge), British Airways (MetroTwin) nebo Virgin Atlantic (Vtravelled). Poslední tři jmenované však službu po nějaké době fungování zrušily či pozastavily. Rovněž KLM a jejich partnerské Air France už stánky pro spolucestování provozují pod názvem Bluenity.

Podle průzkumu deníku Times mezi tisíci dotázanými 45 procent lidí přiznává, že během letu flirtuje či má zájem o seznámení. Jedna třetina respondentů se dokonce se svým spolucestujícím následně sešla. A osm procent uvedlo, že seznámení na palubě či na letišti vedlo k trvalejšímu vztahu.

Letecká společnost KLM má na Facebooku přes milion fanoušků. Sociální sítě tak tvoří součást její marketingové komunikace.

Související