Vesoul-Kaluga: ambiciózní multimodální logistika s podporou Evropské komise

Nasazení každodenního železničního spojení pro přepravu semi-smontovaných (SKD) automobilových dílů mezi em a Kalugou je výsledkem celoročního výzkumu ze strany GEFCO a jejích partnerů Captrain Deutschland a Transcontainer Rusko.

Nahrazením denně jezdících 44 nákladních automobilů a snížením zásilkového času na osm až pět dní, tato trasa dokonale splňuje cíle a kritéria způsobilosti programu Evropské komise Marco Polo, který podporuje iniciativy modální přepravy.

Po dobu trvání projektu Marco Polo plánuje GEFCO převést více než 411 milionů tun-km ze silnice na železnici, což je cíl výrazně nad minimální hranicí 60 milionů tun-km požadovaných pro kvalifikaci k programu.

V souladu s generovanými náklady bylo požádáno o grant ve výši 539 000 €. Kromě toho byl tok Vesoul-Kaluga uznán jako životaschopný projekt, který bude pokračovat i poté, až finanční pomoc Evropské komise skončí.

Závazek GEFCO zavádět účinná a trvalá řešení dopravy a logistiky

Vybrané projekty pro program Marco Polo mají stejný cíl: bojovat proti přetížení na evropských silnicích a ke zlepšení environmentální výkonnosti nákladní dopravy. GEFCO vidí multimodální dopravu, tedy skutečnou alternativu k silniční dopravě, jako optimální řešení pro naplnění této potřeby.

GEFCO jako pionýr v této oblasti vytvořila "námořní dálnici" Vigo / St-Nazaire již v roce 1975. Dnes 25% dopravy skupiny GEFCO tvoří nesilniční módy, což je vysoko nad evropským průměrem. Za tímto účelem inženýrská kancelář GEFCO navrhuje a nepřetržitě přezkoumává dopravní a logistické plány, které vytvářejí optimální poměr cena / kvalita / uhlík.

Komise vyzve k předkládání projektů na podzim v rámci programu Marco Polo. GEFCO díky své odvaze při poskytování konkurenceschopných a odpovědných řešení v dopravě by mohla znovu podat žádost.

 
Zjistěte více o programu Marco Polo na: http://ec.europa.eu/transport/marcopolo/

Související