Redakce časopisu 4x4 AUTOcrossover magazín připravila v rámci právě probíhajícího veletrhu AUTOSALON BRNO 2011 již desátý ročník čtenářské ankety "AUTO 4x4 roku 2011" o nejoblíbenější automobil s pohonem všech kol v České republice.

Není ovšem čtyřkolka jako čtyřkolka. Boom terénních automobilů v posledních letech zvýšil jejich podíl na všech světových trzích od USA až po Čínu. Zájem kupujících vyzývá výrobce, aby nabízeli stále nové modely a také hledali další skuliny na trhu. Jestliže terénní automobily šlo před pár lety přesně definovat od tzv. salónních off-roadů, které dostaly označení SUV, dnes je situace úplně jiná.

Souhrnně je možné tyto automobily označovat jako crossover, protože na každém z nich najdete něco, co je řadí mezi čtyřkolky, tak mezi velkoprostorové automobily, luxusní sedany či rodinná kombi. Pravověrných terénních automobilů ubývá, respektive se vracejí tam, kde bylo jejich místo dříve - mezi speciální vozidla pro speciální činnosti. Jejichčistě osobní a mnohdy velmi luxusní kolegové do terénu moc často ani nezavítají, ačkoli předpoklady k tomu mají. V minulých ročnících vedly právě tyto předpoklady k rozdělení jednotlivých kategorii se symbolickými názvy "SUV", "Off-road" a "Pick-up". Posledně jmenovaná kategorie se nemění, pro vozidla patřící do škatulek "Off-road" a "SUV" bylo potřeba najít nové rozdělení, protože rozdíly mezi jednotlivými modely jsou tak nepatrné, že je rok od roku těžší najít přesná kritéria, která určí, kam který model patří. A anketa za kritérum pro rozdělení stanovila pořizovací cenu.

V kategorie A: "AUTO 4x4 roku 2011" se základní pořizovací cenou do 1 milionu korun zvítězil automobil ŠKODA SUPERB 4x4 následovaný automobilem  SUBARU Legacy/Outback, na třetím místě  se umístil vůz MAZDA CX-7.

V kategorii B: "AUTO 4x4 roku 2011" se základní pořizovací cenou nad 1 milion korun zvítězil vůz JEEP GRAND CHEROKEE následovaný  automobilem Volkswagen TOUAREG,  na třetím místě se umístil vůz LAND ROVER Discovery 4. 

V kategorii C: "Pick-up roku 2011"  zvítězil automobil VOLKSWAGEN AMAROK,  na druhém místě se umístil vůz FORD RANGER a na třetím vůz NISSAN NAVARA.

Hlasovat mohli čtenáři do 31. května 2011 nejen pomocí hlasovacích lístků, které našli v časopise 4x4 Automagazín, ale také e-mailem. Do jednotlivých kategorii byla zařazeny auta, která jsou dostupná v letošním roce na českém trhu.

Generální partnerem ankety byly Veletrhy Brno, partnerem Goodyear Dunlop Tires Czech. 

Související