Majitelé automobilů japonské společnosti Toyota Motor ve Spojených státech mohou tuto firmu žalovat za pokles hodnoty vozů v důsledku problémů s nechtěným zrychlováním. Rozhodl o tom americký soud.
"Navrhovatelé se dohodli na koupi bezpečných a nezávadných vozidel, místo toho ale dostali nebezpečná a závadná vozidla. Vozidlo se závadou má nižší hodnotu než vozidlo bez závady," uvedl soudce James Selna v kalifornské Santa Aně.
Pro Toyotu, která se nyní vyrovnává s následky ničivého zemětřesení v Japonsku, to znamená další komplikaci.
Toyota, která je nyní největší automobilkou na světě, však předpokládá, že v soudním sporu zvítězí, napsala agentura Reuters.
Lepivé pedály, nebo roztržití řidiči Toyoty? Otazníky zůstávají - čtěte ZDE
Co děláme špatně, trápí se Toyota s pedály ve svých vozech - čtěte ZDE
Toyota si žehlí reputaci. Nákup japonského vozu poradil dceři i ministr dopravy USA - čtěte ZDE
Toyotě po zemětřesení propadl zisk o polovinu. Může přijít o pozici světové jedničky - čtěte ZDE
Toyota od roku 2009 kvůli potížím s nechtěným zrychlováním a dalším bezpečnostním problémům svolala po celém světě přes 14 milionů automobilů.
Vyšetřování americké vlády před časem potvrdilo, že za zrychlování toyot mohou vadné plynové pedály a problémy s podlahovou krytinou, která může plynový pedál zablokovat.
Neprokázalo se tak podezření, že by k náhlému zrychlování vozů přispěla vadná elektronika.
Největší japonské i světové automobilce Toyota Motor klesl ve fiskálním čtvrtém čtvrtletí provozní zisk o 52 procent na 46,1 miliardy jenů (9,6 miliardy Kč). Firma rovněž oznámila, že neposkytne výhled na nový fiskální rok, protože zatím nedokázala vypočítat dopad přerušení výroby po březnovém zemětřesení na hospodaření.
Server BBC upozorňuje, že Toyotu by kvůli současným problémům mohla na pozici světové jedničky vystřídat americká automobilka General Motors.